Sztuka, polityka, miłość. Młoda artystka i tancerka Carmen wyjeżdża ze znajomymi leczyć złamane serce. Drugim celem wyjazdu jest rekonstrukcja trzech ikonicznych dzieł ucieleśniających rewolucję ’68 roku: Chinki Jeana-Luca Godarda, Ognia nie do ugaszenia Haruna Farockiego i performansu Any Mendiety Bez tytułu (Przeszczep brody). Miejscem ich nieformalnej rezydencji artystycznej jest bajeczna posiadłość, należąca do zamożnej rodziny jednego z uczestników. Mimo długich ćwiczeń i prób Carmen nie jest w stanie zapomnieć o byłym chłopaku. Odgrywa kolejne fazy związku, który już nie istnieje. Wciągająca choreografia ciał, umysłów i duchów rozwija się w intensywnym, tanecznym rytmie – od tanga po utwory Klausa Nomiego. Poetycki, wizjonerski film Jazmín López (jej intrygujący debiut Lwy oglądaliśmy podczas 13. NH) jest osobistą elegią o utraconym związku, jak i listem miłosnym do radykalnej sztuki i kina lat 70. Jest też wyrazistym manifestem estetycznym domagającym się, by relacja sztuki i rzeczywistości przestała być dosłowna i upraszczająca.
Urodzona w 1984 roku argentyńska artystka wizualna i reżyserka. Absolwentka reżyserii na Universidad del Cine w Buenos Aires oraz wydziału sztuki na NYU w Nowym Jorku. Jest autorką krótkich filmów, a jej nagradzany debiut Lwy pokazywany był na festiwalach na całym świecie. Prace López wystawiane były w MoMA, KW w Berlinie czy w Centrum Pompidou w Paryżu. Uwielbia europejskie kino lat 60. i 70.
2007 Parece la pierna de una muneca / It Looks Like a Doll’s Leg (short)
2008 Juego vivo / Live Game (short)
2009 Te amo y morite / I Love You and Die (short)
2012 Lwy / Leones / Lions
2020 Gdybym sama była zimą / Si yo fuera el invierno mismo / If I Were Winter Itself