Artystyczna komuna pracuje nad filmem o Róży Luksemburg, ale podczas jego produkcji znika reżyser. Gdzie się podział, kim jest i dlaczego tak mocno wpływa na życie kolektywu? W swoim debiucie fabularnym Agnieszka Polska próbuje odpowiedzieć na te pytania, nie pokazując artysty na ekranie, lecz skupiając się na tych, którzy znaleźli się w jego orbicie: na aktorach uzależnionych od charyzmatycznego twórcy, jednocześnie nim zafascynowanych i życzących mu jak najgorzej. Dynamika relacji między ludźmi żyjącymi w artystycznej i emocjonalnej symbiozie okazuje się wybuchowa i toksyczna – dokładnie tak jak w grupie, której przewodził Rainer Werner Fassbinder. Hura, wciąż żyjemy! odwołuje się do legendy niemieckiego reżysera poprzez zaczerpnięty z jego filmów sposób prowadzenia kamery, charakterystyczny montaż czy celową sztuczność gry aktorskiej. Także na poziomie fabularnym film Polskiej, którego premiera odbędzie się na Nowych Horyzontach, czerpie garściami z mitów związanych z życiem (i śmiercią) Fassbindera.
Artystka wizualna urodzona w 1985 roku. Studiowała w Lublinie, Krakowie i Berlinie, obecnie mieszka i pracuje w Warszawie. Tworzy filmy, kolaże i grafiki pokazywane m.in. na biennale w Sydney, w londyńskim Tate Modern czy w warszawskim CSW. W swoich pracach często ożywia archiwalia, igrając z czasem, pamięcią oraz historią ruchów artystycznych i społecznych. Jej pełnometrażowy debiut fabularny Hura, wciąż żyjemy! już na etapie projektu otrzymał Nagrodę Filmową przyznaną wspólnie przez PISF, MSN oraz MSRF Andrzeja Wajdy.
2009 Uczulanie na kolor (short)
2012 Włosy / Hair (short)
2013 Future Days (short)
2014 Watery Rhymes (short)
2019 Hura, wciąż żyjemy! / Hurrah, We Are Still Alive!