Zdjęcia do tego filmu zrealizowane zostały wodoszczelną kamerą przytwierdzoną do nadgarstka Amal Alzakout, Syryjki i uchodźczyni, która w 2015 roku po zatonięciu przepełnionej łodzi znalazła się wraz z innymi pasażerami w morzu, gdzieś u greckich wybrzeży. Kamera podąża więc za gestami kobiety, która ma jeden cel: utrzymać się na powierzchni. Niebo i morze zamieniają się miejscami, z oczu tracimy horyzont, wynurzamy się i nurkujemy, a nogi rozbitków poruszają się w otchłani jak w stanie nieważkości. Kiedy ramiona Alzakout sięgają ponad taflę, słyszymy krzyki i gwizdki, widzimy głowy i kamizelki ratunkowe. Nad wszystkim góruje obłędnie błękitne niebo, które przywodzi na myśl foldery turystyczne reklamujące śródziemnomorskie wakacje. Amel Alzakout i Khaled Abdulwahed w swoim osobistym filmie wydobywają nie tylko tragizm, ale też absurd i surrealizm sytuacji, gdy tysiące umierają na oczach świata, w morzu obleganym przez turystów. Ten niezwykły esej staje się więc refleksją na temat obrazów, jakimi opowiadany jest od lat kryzys migracyjny.
(ur. 1988) Jest mieszkającą w Niemczech syryjską reżyserką i artystką. Studiowała dziennikarstwo w Kairze, sztuki piękne w Berlinie i sztukę mediów w Lipsku. Jest autorką instalacji. Purpurowe morze to jej debiut fabularny.
2019 Stranger’s Diaries (co-dir.)
2020 Purpurowe morze / Das Purpurmeer / Purple Sea (co-dir.)
(ur. 1975) Syryjski artysta, fotograf i filmowiec mieszkający w Niemczech. Studiował sztuki piękne i grafikę w Damaszku oraz Nikozji. Autor instalacji prezentowanych w prestiżowych instytucjach w Europie i na Bliskim Wschodzie. Członek zespołu kuratorskiego niezależnej sekcji Berlinale, Forum Expanded. Jego eksperymentalny średni metraż Backyard został nagrodzony na festiwalu FIDMarseille.
2011 Bullet (short)
2013 Slot in Memory (short)
2018 Backyard (medium-length)
2019 Stranger’s Diaries (co-dir.)
2020 Purpurowe morze / Das Purpurmeer / Purple Sea (co-dir.)