Spektakularny powrót do legendarnej powieści Alfreda Döblina, a zarazem śmiały dialog z serialem Rainera Wernera Fassbindera, który zekranizował Berlin Alexanderplatz w 1980 roku. Qurbani nie tylko przeniósł akcję opowieści z międzywojnia w czasy współczesne, ale też zastąpił döblinowskiego proletariusza nielegalnym imigrantem z Afryki Zachodniej. Francis ma za sobą mroczną przeszłość i dotarłszy do Niemiec, pragnie rozpocząć uczciwe życie. Ale na przybysza bez papierów czeka tylko łóżko w nędznym hostelu, kiepsko płatna robota na czarno i kolejne upokorzenia. Chyba że ulegnie wszetecznemu urokowi Reinholda i wraz z nim zanurzy się w cekinowo-neonowy, spływający kokainą i szampanem berliński półświatek. Film Qurbaniego jest kryminalną balladą o udręczonej duszy, która utknęła w przestępczym limbo, nocną miejską odyseją i pełnokrwistym melodramatem. Przy czym równie namiętna więź łączy Francisa z niewinną prostytutką Evą, co z Reinholdem: bratem, przewodnikiem po manowcach, wcielonym diabłem. Choć reżysera zdecydowanie pociąga mityczny charakter powieści Döblina, delikatnie zarysował także społeczny wymiar opowieści o imigrancie: niewidzialnym, funkcjonującym na marginesach miasta, rysującym jego alternatywną mapę.
Urodzony w 1980 roku niemiecki reżyser i scenarzysta, syn uchodźców politycznych z Afganistanu. Pierwsze kroki w świecie sztuki stawiał w teatrach w Stuttgarcie i Hanowerze, by ostatecznie rozpocząć studia reżyserskie w prestiżowej Filmakademie Baden-Württemberg w Ludwigsburgu. Debiutował Wyznaniem wiary, które znalazło się w konkursie Berlinale w 2010 roku.
2007 Illusion (short)
2009 Women Interrupted (segment)
2010 Wyznanie wiary / Shahada
2014 Jesteśmy młodzi. Jesteśmy silni / Wir sind jung. Wir sind stark / We Are Young. We Are Strong
2020 Berlin Alexanderplatz