Pedro Almodóvar w swoim pierwszym anglojęzycznym filmie inspiruje się monodramem Jeana Cocteau i daje pole do popisu Tildzie Swinton. Miniatura hiszpańskiego mistrza trwa zaledwie 30 minut, ale z miejsca stała się sensacją niedawnego festiwalu w Wenecji. Ludzki głos to błyskotliwy monolog (a właściwie fragment dialogu) Swinton o samotności, tęsknocie, zaczynaniu życia od nowa. Almodóvar bawi się kinem, tworzy umowną przestrzeń, mruga do nas, a my toniemy w jego uniwersum zafrasowani i uśmiechnięci jednocześnie. Ludzki głos to także komentarz do pandemicznego zamknięcia – pełen smutku, ironii i nadziei (zdjęcia powstawały w trakcie hiszpańskiego lockdownu). W perfekcyjnie zrealizowanym filmie znajdziemy wszystko to, za co kochamy kino jednego z najbardziej cenionych w filmowym świecie reżyserów – Almodóvarowskie kolory, świetne kostiumy, czułość, inteligencję i przewrotny humor.
Urodzony w 1949 roku reżyser, scenarzysta, producent, okazjonalnie także aktor filmowy. Jeden z najważniejszych autorów współczesnego kina. W młodości był jedną z najważniejszych figur ruchu La movida madrileña, który rozwinął się wraz z liberalizacją życia społecznego po śmierci generała Franco. Jako reżyser Almodóvar słynie ze szczególnej wrażliwości wizualnej, zamiłowania do gry z kiczem i z zainteresowania seksualnością. Do jego najważniejszych filmów należą Kobiety na skraju załamania nerwowego (nagroda za scenariusz na MFF w Wenecji), Wszystko o mojej matce (nagroda za reżyserię na MFF w Cannes), Porozmawiaj z nią (Oscar za najlepszy scenariusz oryginalny).
1988 Kobiety na skraju załamania nerwowego / Mujeres al borde de un ataque de nervios / Women on the Verge of a Nervous Breakdown
1993 Kika
1997 Drżące ciało / Carne trémula / Live Flesh
1999 Wszystko o mojej matce / Todo sobre mi madre / All About My Mother
2002 Porozmawiaj z nią / Hable con ella / Talk to Her
2004 Złe wychowanie / La mala educación / Bad Education
2006 Volver
2013 Przelotni kochankowie / Los amantes pasajeros / I'm So Excited