Na początku sądziłem, że chcesz moją córkę. Potem myślałem, że chcesz moje złoto. Teraz myślę, że chcesz moją duszę - mówi milioner Jack McCann (Gene Hackman) do swojego zięcia Claude'a Maillota (Rutger Hauer). Tymczasem dusza Jacka dawno już została zaprzedana: pieniądzom i władzy. Wzbogaciwszy się na wydartym spod zamarzniętej ziemi Klondike cennym kruszcu, mężczyzna przeniósł się na karaibską wyspę, gdzie jego imperium powoli gnije w oślepiającym blasku tropikalnego słońca. Majątek nie zapewnia szczęścia, a już na pewno miłości. W przenikliwym studium kapitalizmu, jakim jest film Roega, nie kocha się nikogo, lecz przekupuje bądź bierze w posiadanie - tak jak ziemie, posiadłości i wszelkie inne dobra. Napędem działań jest chciwość, namiętności nie budzą ludzie, lecz złoto, a przepych i splendor nie są w stanie ukryć wszechobecnej duchowej nędzy. Nie zapełni jej ani tarot, który rozkłada znudzona małżonka milionera, ani orgie, w jakich bierze udział zięć McCanna. Wielowątkowa, kipiąca obrazami eksplodującymi niczym głowa samobójcy z pierwszych scen filmu Eureka oszałamia barokową formą. Żądza i przemoc, alchemia i intrygi, zazdrość i upał - Roegowskie szaleństwo znów okazało się nie do strawienia dla amerykańskich producentów (MGM), którzy odłożyli tytuł na półkę. Potrzeba było lat, żeby został doceniony - choćby przez Paula Thomasa Andersona, który przywołuje Eurekę w swoim dziele o amerykańskiej chciwości: Aż poleje się krew.
Urodzony w 1928 roku, jest jednym z najoryginalniejszych brytyjskich twórców, reżyserem z pasją burzącym porządek klasycznej narracji, mistrzem montażu, wybitnym stylistą. Wchodząc z kamerą w głąb ukrytych obsesji, dręczących wspomnień, zbiorowych i jednostkowych traum czy seksualnych fantazji, zniósł na ekranie podział na przeszłość i teraźniejszość. Roeg przez lata zmagał się z odrzuceniem i niezrozumieniem, ale konsekwentnie podążał drogą outsidera, czego wyrazem jest nie tylko umieszczanie akcji filmów poza Wielką Brytanią (w Australii, na Seszelach, w Wiedniu), lecz także obsadzanie w głównych rolach artystów kojarzących się z kontrkulturowym buntem (David Bowie, Mick Jagger, Art Garfunkel). Funkcjonujące poza kanonem, zbyt późno docenione filmy - Performance, Nie oglądaj się teraz, Walkabout, Człowieka, który spadł na ziemię, Zmysłowa obsesja - obecnie mają status dzieł kultowych: zachwycających wizualnie, wciągających, prowokacyjnych baśni dla dorosłych.
1970 Performance
1971 Walkabout
1973 Nie oglądaj się teraz / Don’t Look Now
1976 Człowiek, który spadł na ziemię / The Man Who Fell to Earth
1980 Zmysłowa obsesja / Bad Timing
1983 Eureka
1985 Z przymrużeniem oka / Insignificance
1988 Tor 29 / Track 29
1990 Wiedźmy / Witches