Bernard Legay to modelowy outsider, mieszkający na normandzkiej wsi skupiony artysta. W zaroślach, rozpadających się fabrykach i zmrożonych pustych pejzażach poszukujący materii, za pomocą której mógłby opowiedzieć w swoich pracach o tym, co nieuchwytne. O śmierci, miłości, zmieniającym się kolorze skóry, o doświadczeniu życia. Christophe Bisson, reżyser, ale także filozof i malarz, reinterpretując malarską technikę sfumato, podchodzi do Legaya tak blisko, że jego świat traci kontury. Pozostaje dotyk, kolor, głos, oddech... Naprawdę chciałbym cię zobaczyć - mówi swoim głębokim głosem Legay, nagrywając jeszcze przed realizacją filmu wiadomość na automatycznej sekretarce Bissona. Porozmawiać o kinie, o Béli Tarze, o Debordzie, o rzeczach, które mnie zajmują. O kinie, które podąża za malarstwem, i o malarstwie, które przychodzi po kinie. O możliwościach, jakie daje czarny ekran. O malarstwie bez pokazywania obrazów, o nadawaniu znaczenia, którego nie widać. Bisson spełnia pragnienie artysty, a niemal pozbawione słów Sfumato jest rezultatem tej intymnej rozmowy, do której musiało dojść w drugiej połowie któregoś kwietnia.
Cinéma du Réel 2016 - Nagroda Louisa Marcorellesa - wyróżnienie
Francuski filmowiec i artysta. Po ukończeniu filozofii na Sorbonie poświęcił się malarstwu. Swoje prace pokazywał w galeriach w Europie i Nowym Jorku. W 2007 roku nakręcił swój pierwszy dokument White Horse z amerykańską reżyserką Maryann De Leo. Film miał premierę w 2008 roku na Berlinale. Następnie zrealizował serię eksperymentów pokazywanych w galeriach i na festiwalach. Samodzielnie wyprodukowany w 2011 roku Road Movie nakręcił w szpitalu psychiatrycznym. Jego kino sytuuje się pomiędzy dokumentem a sztukami wizualnymi. Sfumato, pierwszy pełny metraż Bissona, był pokazywany na festiwalu Cinéma du Réel w Paryżu.
2007 White Horse (doc. short)
2011 Road Movie (short)
2013 Into the World (Au monde) (short)
2016 Sfumato
2016 Silêncio