Satyra na infantylizm amerykańskiej kultury (pan doktor po pracy bawi się kolejką, a w pracy pielęgniarką, natomiast pani doktorowa kolekcjonuje lalki) i jej patriarchalne zależności (pan doktor traktuje panią doktorową jak natrętną dziewczynkę i nie zgadza się na dziecko, którego ona pragnie). Frustrującą egzystencję Lindy (Theresa Russell) przerywa pojawienie się młodzieńca z Anglii, który do domku na zakurzonym przedmieściu wnosi punkową energię. Martin (brawurowa rola Gary'ego Oldmana) podaje się za oddanego do adopcji syna Lindy, a jego "Mamuuuuusiu!" wywrzeszczane do wtóru Mother Johna Lennona sprawia, że po plecach przechodzą ciarki. Ale może Martin, który w mgnieniu oka z prowokatora zamienia się w syneczka, jest tylko projekcją wykończonej psychicznie i przesadzającej z drinkami kobiety? Może to jej mroczne, destrukcyjne alter ego? Perwersyjna seksualna fantazja? Dręczące wspomnienie traumy sprzed lat? Kimkolwiek jest, spotkanie z Martinem radykalnie odmieni życie Lindy i pomoże jej otrzeźwieć z amerykańskiego snu. Tor 29 (tytuł jest cytatem ze znanej piosenki Chattanooga Choo Choo), jak pisał amerykański krytyk Roger Ebert, nie oferuje rozrywki, ale obiecuje konsternację, szaleństwo i dziwaczność. Prawdopodobnie ci się nie spodoba. Ale na pewno cię nie rozczaruje.
Urodzony w 1928 roku, jest jednym z najoryginalniejszych brytyjskich twórców, reżyserem z pasją burzącym porządek klasycznej narracji, mistrzem montażu, wybitnym stylistą. Wchodząc z kamerą w głąb ukrytych obsesji, dręczących wspomnień, zbiorowych i jednostkowych traum czy seksualnych fantazji, zniósł na ekranie podział na przeszłość i teraźniejszość. Roeg przez lata zmagał się z odrzuceniem i niezrozumieniem, ale konsekwentnie podążał drogą outsidera, czego wyrazem jest nie tylko umieszczanie akcji filmów poza Wielką Brytanią (w Australii, na Seszelach, w Wiedniu), lecz także obsadzanie w głównych rolach artystów kojarzących się z kontrkulturowym buntem (David Bowie, Mick Jagger, Art Garfunkel). Funkcjonujące poza kanonem, zbyt późno docenione filmy - Performance, Nie oglądaj się teraz, Walkabout, Człowieka, który spadł na ziemię, Zmysłowa obsesja - obecnie mają status dzieł kultowych: zachwycających wizualnie, wciągających, prowokacyjnych baśni dla dorosłych.
1970 Performance
1971 Walkabout
1973 Nie oglądaj się teraz / Don’t Look Now
1976 Człowiek, który spadł na ziemię / The Man Who Fell to Earth
1980 Zmysłowa obsesja / Bad Timing
1983 Eureka
1985 Z przymrużeniem oka / Insignificance
1988 Tor 29 / Track 29
1990 Wiedźmy / Witches