John McEnroe to legenda światowego tenisa. Jego potyczkę ze szwedzkim tenisistą na Wimbledonie w 1980 roku niedawno sportretował Janus Metz w dramacie Borg/McEnroe. Między odwagą a szaleństwem. W dokumencie Juliena Farauta - mistrza francuskiego filmu sportowego - oglądamy późniejszą o cztery lata rozgrywkę Amerykanina z Ivanem Lendlem w finałach turnieju Rolanda Garrosa. Chodzi tu jednak nie tylko o wynik, lecz także o sposób przedstawienia meczu i filozofię tego sportu. Istotnymi postaciami w tym dokumencie okazują się więc Gil de Kermadec, zafascynowany ruchem zawodników reżyser transmisji, czy Serge Daney, naczelny "Cahiers du cinéma", który pisał nie tylko o kinie, ale i o tenisie. Ważny jest też sposób odtworzenia wydarzeń: komentarz Mathieu Amalrica (Motyl i skafander, Wenus w futrze) wraz z archiwaliami i współczesnymi obrazami tworzą rodzaj eseju o związkach filmu i tenisa. Całości przyświeca motto Jeana-Luca Godarda: kino kłamie, ale sport nigdy.
MFF w Berlinie 2018 – “Tagesspiegel” Readers’ Jury Award
Urodzony w 1978 roku w Colombes filmowiec i artysta. Ukończył historię, następnie przez 15 lat pracował dla francuskiego Instytutu Sportu (INSEP), gdzie opiekował się archiwaliami, które wykorzystywał w krótkich filmach i instalacjach. W Un Regard neuf sur Olympia 52 (2015) opowiedział o pierwszym dziele Chrisa Markera, w którym legendarny dokumentalista zarejestrował igrzyska olimpijskie w Helsinkach. W John McEnroe - mistrz doskonałości Faraute także sięga po inspirowaną dziełami Markera konwencję dokumentalnego eseju, by przyjrzeć się interesującym go związkom sportu i kina.
2004 Paris jeux t'aime
2010 Phrases d'armes (short)
2013 Un regard neuf sur Olympia 52 / A New Look at Olympia 52
2018 John McEnroe - mistrz doskonałości / L'empire de la perfection / In the Realm of Perfection