Przykuta do szpitalnego łóżka 80-letnia Jonaki (w języku bengalskim jonaki to świetlik) w ostatnich chwilach życia wraca myślami do swojej wielkiej miłości. Surowa matka i ojciec zabronili jej związać się z młodym chrześcijaninem, pragnęli dla córki innego męża - majętnego biznesmena, który był także właścicielem lokalnego kina. Kobieta wspomina najważniejsze, a jednocześnie najbardziej bolesne momenty swojego życia. Nie gaśnie w niej świadomość przegranej walki o własne szczęście. Reżyser Aditya Vikram Sengupta tworzy kolejną historię miłosną osadzoną w czasach, gdy Indie nie były już kolonią brytyjską. W statycznych, wydłużonych ujęciach opowiada o samotnej kobiecie, która nigdy nie zaznała miłości. Opowieść przekazywana jest zgodnie z mechanizmem działania pamięci: wątki są opuszczane, by za jakiś czas powrócić. We wspomnieniach Jonaki przeważa mrok, cienie są gęste i długie, a wszystko, o czym myśli, chyli się ku upadkowi.
Urodził się w Indiach w 1983 roku. Fascynował się wieloma dziedzinami sztuki: muzyką, teatrem, literaturą, pracował też jako projektant graficzny. Jak sam mówi, kino pozwoliło mu połączyć wszystkie te zainteresowania. W 2014 roku zadebiutował w pełnym metrażu filmem Oczekiwanie. Jego drugi obraz Jonaki miał światową premierę podczas festiwalu w Rotterdamie.
2004 Chhaaya (short)
2006 Dheel / Kite Flying (short)
2006 A Song of Innocence (short)
2007 Cigarettes Kill (short)
2014 Oczekiwanie / Asha jaoar majhe / Labour of Love
2018 Jonaki