Prawdopodobnie najbardziej zuchwały film w twórczości czołowego twórcy rumuńskiej Nowej Fali. Do tej pory Cristi Puiu kręcił hiperrealistyczne dramaty łapiące rzeczywistość na gorąco. Tym razem zrobił blisko trzyipółgodzinny filozoficzny film kostiumowy, zainspirowany rosyjską powieścią Władimira Sołowjowa. Malmkrog ze swoją precyzyjną choreografią i scenografią może sprawiać wrażenie statycznego, ale to pozory, bowiem Puiu stworzył przewrotną, składającą się z wielu warstw filmową matrioszkę. Każdy najdrobniejszy szczegół ma w niej znaczenie: symbolika koloru kostiumów, obrazy wiszące na ścianach salonu, w którym bohaterowie, przedstawiciele rosyjskiej arystokracji, prowadzą ożywione dyskusje na temat Boga, człowieka, wojny, pokoju, dobra, zła, przemocy i przebaczenia. Malmkrog jest filmem bezkompromisowo autorskim. Na festiwalu w Berlinie, gdzie zdobył nagrodę w konkursie Encounters, reżyser przyznał, że zrobił go dokładnie tak, jak chciał.
MFF w Berlinie 2020 - najlepszy reżyser (Encounters)
Rumuński reżyser i scenarzysta, założyciel firmy produkcyjnej Mandragora. Jest nazywany ojcem chrzestnym rumuńskiej Nowej Fali, której narodziny datuje się od jego pierwszych filmów: Towaru i kasy (2001) i słynnej Śmierci pana Lazarescu (2005), nagrodzonej na festiwalu w Cannes w sekcji Un Certain Regard. Canneński festiwal prezentował również jego Aurorę i Sieranevadę. Najnowsze dzieło Puiu Malmkrog zdobyło nagrodę w konkursie Encounters na Berlinale.