Najnowszy film Babisa Makridisa, współpracownika Yorgosa Lanthimosa i reżysera m.in. przesyconej czarnym humorem Litości (2018). Został on zainspirowany antyczną sztuką Ptaki Arystofanesa, którą po raz pierwszy wystawiono w 414 roku p.n.e. podczas wojny peloponeskiej pomiędzy Atenami i Spartą. Z klasyki starożytnej komedii współczesny grecki reżyser zaczerpnął m.in. pomysł na głównych bohaterów, znużonych ziemskim życiem i marzących o przeobrażeniu się w ptaki. Jego postaci zafascynowane są ideą latania, poszukiwaniem wolności w przestworzach i dążeniem do odnalezienia utopii daleko od przyziemnego, skłóconego świata. Grawitacja jest śmiertelnością – mówi jeden z bohaterów tego zjawiskowego filmu-snu, w którym istoty ludzkie pragną porzucić swoją dotychczasową postać i wznieść się wysoko pod niebo. W swobodnej formule eseju Makridisa dokument przenika się z poetycką baśnią, monologi ze scenami tańca i perfomansu, a obrazy metropolii – z dzikimi, leśnymi pejzażami.
Urodził się w 1970 roku w Kastorii, na północy Grecji. Wkrótce po ukończeniu reżyserii w Atenach zaczął pracować w przemyśle reklamowym. Jako autor filmowy zadebiutował krótkim metrażem The Last Fakir (2005), wyróżnionym nagrodą dla początkujących twórców na greckim Drama Short Film Festival. Jego pierwszy pełnometrażowy film, L (2012), był prezentowany m.in. na festiwalu Sundance, w Rotterdamie i Kijowie, gdzie otrzymał Grand Prix. Kolejna produkcja Litość (2018), również pokazywana na Sundance i w Rotterdamie, otrzymała m.in. wyróżnienie FIPRESCI w Turynie oraz nagrodę za najlepszy film i reżyserię na festiwalu w Odessie.
2005 The Last Fakir (short) / O teleftaios fakiris
2012 L
2018 Litość / Pity / Oiktos
2020 Jak być ptakiem. Instrukcja / Ornithes – I tainia / Birds. Or How to Be One