Thriller psychologiczno-entomologiczny, w którym na losach głównego bohatera, analityka giełdowego, odciska piętno pewien komar. Spośród gości na ekskluzywnym przyjęciu, bogatych i pięknych krwiodawców, owad wybiera naszego matematycznego geniusza (a przy tym odludka i dziwaka) Richarda Bocę. To początek nie tylko zdumiewającej owadzio-ludzkiej metamorfozy przywodzącej na myśl Muchę Cronenberga, ale także nagłych zaburzeń algorytmu, które z kolei odsyłają widza do Pi Aronofsky’ego. Całości patronuje zaś ekonomista i filozof Nassim Nicholas Taleb, autor teorii czarnego łabędzia, mówiącej o wpływie na rzeczywistość nagłych, nieprzewidzianych zdarzeń. Kameralny i zarazem imponujący wizualnym rozmachem, trzymający w napięciu, świetnie zagrany film Rymszy jest komentarzem do pamiętnego krachu z 2008 roku. Jednocześnie to przestroga przed rzeczywistością sterowaną przez algorytm, a także pochwała nieprzewidywalnego: samego życia, w którym drobna zmiana rutyny – jakiś owad, kot czy spleśniały korek – może wstrząsnąć posadami systemu.
MFF w Wenecji 2020 — Bisato d’Oro za najlepsze zdjęcia; Sitges FF 2020 — najlepsze efekty specjalne
Urodzony w 1977 roku pochodzący z Polski, mieszkający w Stanach Zjednoczonych reżyser, scenarzysta i producent. Współodpowiedzialny za projekt rekonstrukcji niedokończonego ostatniego filmu Orsona Wellesa Druga strona wiatru. Sfinalizowane po 33 latach od realizacji zdjęć dzieło miało swoją premierę na festiwalu w Wenecji w 2018 roku. Rymsza to także producent m.in. prezentowanych na American Film Festival Utraconych fal (2019), dokumentu They’ll Love Me When I’m Dead (2018) oraz Doliny Bogów (2020) w reżyserii Lecha Majewskiego. Komar to trzeci tytuł w jego reżyserskiej filmografii.
2004 Zamki z piasku / Sandcastles
2007 Dustclouds
2020 Komar / Mosquito State