Matthew Barney tańczy z wilkami w alchemicznym westernie łączącym wątki kosmologiczne z amerykańskimi mitami. Najnowszy film twórcy cyklu Cremaster i opery filmowej River of Fundament jest luźną adaptacją greckiego mitu o Dianie, bogini dzikich zwierząt i polowań, oraz Akteonie, myśliwym, który naruszył jej prywatność. Reduta opowiada o sześciu mitycznych polowaniach, które przeniesione zostały z wypalonej słońcem Grecji w pokryte śniegiem góry Idaho. Diana w towarzystwie dwóch tancerek, Dziewicy Wzywającej i Dziewicy Tropiącej, przemierza górskie tereny śladem nieuchwytnego wilka. Po piętach depcze jej Grawer (w tej roli sam Matthew Barney), obsesyjnie dokumentujący jej poczynania w serii miedzianych rycin. Jednak spotkanie jego i Diany nie może skończyć się dobrze. W przerwach między polowaniami mężczyzna wraca do swojej reduty, którą okazuje się skromna przyczepa kampingowa. Tam mieści się jego warsztat graficzny, a w rzeczywistości miejsce buzującej energii. Rzemiosło zamienia się w alchemię, materialność w magię, film zaś w tworzenie mitów i tajemnic. Wszystko jest ze sobą połączone.
Amerykański artysta wizualny urodzony w 1967 roku w San Francisco. Obecnie mieszka i pracuje w Nowym Jorku. Studiował na Uniwersytecie Yale w New Haven. Tworzy filmy, performance, rzeźby i instalacje, często zacierając dzielące je granice. Uczestniczył w wielu wystawach (m.in. documenta IX w Kassel, Biennale w Wenecji), a jego sztukę prezentowały tak prestiżowe instytucje jak Muzeum Guggenheima czy Serpentine Gallery. Jest laureatem licznych nagród artystycznych i filmowych (m.in. Aperto, Hugo Boss Prize). Filmy Barneya konsekwentnie pokazujemy na Nowych Horyzontach.
1993 Drawing Restraint 7 (short)
1994-2003 The Cremaster Cycle
1998 March of the Anal Sadistic Warrior (short)
2004 De Lama Lâmina
2005 Drawing Restraint 9 (short)
2010 Drawing Restraint 17 (short)
2014 River of Fundament
2019 Reduta / Redoubt