Norweska reżyserka ciepłym głosem Katherine Waterston opowiada w swoim drugim filmie o miłości, na którą nie można sobie pozwolić. Na pewno nie na odizolowanej od świata amerykańskiej, XIX-wiecznej farmie, gdzie mieszka Abigail z mężem (Casey Affleck, także producent). Od czasu śmierci ich małej córeczki rzadko ze sobą rozmawiają, wypełniając dni uciążliwymi obowiązkami. Przybycie nowej sąsiadki Tallie (Vanesa Kirby, znana z serialu The Crown) wnosi w samotne życie Abigail trochę bliskości. Łącząca je coraz mocniejsza więź nie podoba się jednak ich mężom – zazdrosnym o intymność i coraz częściej narzekającym na przedłużające się wizyty. Ale Abigail nie potrafi już żyć bez Tallie, choć swoje uczucia znacznie łatwiej opisać jej w prowadzonym dzienniku, niż wyznać drugiej osobie, jedynej, która doskonale rozumie jej położenie. Przypomina w tym malarkę Marianne z Portretu kobiety w ogniu Céline Sciammy.
Pochodząca z Norwegii reżyserka, scenarzystka i aktorka urodzona w 1981 roku. Wraz z partnerem Bradym Corbertem współpracowała nad scenariuszem do filmu Dzieciństwo wodza, pokazywanym także w Polsce, pojawiła się też w Vox Lux. Jej reżyserki debiut The Sleepwalker zaprezentowano na Sundance, a premiera najnowszego dramatu, Świat, który nadejdzie z Katherine Waterston i Vanessą Kirby w rolach głównych, odbyła się na festiwalu w Wenecji, gdzie film zakwalifikował się do głównego konkursu.
2014 The Sleepwalker
2020 Świat, który nadejdzie / The World to Come