Kelly Reichardt bierze przykład z samego Roberta Bressona i tworzy własną wersję Na los szczęścia, Baltazarze, zamieniając przekazywanego z rąk do rąk osiołka na samotną krowę – pierwszą, która pojawia się w XIX-wiecznym Oregonie. Choć jej zamożny brytyjski właściciel potrzebuje tylko odrobiny mleka do swojej popołudniowej herbaty, to para prostych przybyszów ma nieco inne plany wobec niej. Chiński imigrant (Orion Lee) i nieśmiały, aspirujący piekarz Cookie (John Magaro, znany z serialu Orange Is the New Black) zakradają się nocą do stojącego spokojnie zwierzęcia. Już wkrótce po ich nielegalne wypieki ustawia się kolejka szukających lepszego życia traperów. W najdziwniejszym westernie wszech czasów, który zaczarował już widzów tegorocznego festiwalu w Berlinie, Reichardt po raz kolejny obezwładnia czułością, z jaką traktuje swoich bohaterów – także tych nieco bardziej włochatych, pokazując nietypową wizję podboju Dzikiego Zachodu.
Jedna z najwybitniejszych współczesnych amerykańskich reżyserek, doceniana za minimalistyczny styl. Urodzona na Florydzie, swoje filmy pokazywała na największych światowych festiwalach. W tym w Wenecji, gdzie doceniono western Meek’s Cutoff, w którym zagrała jedna z jej ulubionych aktorek, Michelle Williams. Jej debiut River of Grass nominowano do nagród Independent Spirit, podobnie jak jej późniejsze dokonanina, Kobiecy świat i Old Joy.
1994 River of Grass
2008 Wendy i Lucy / Wendy and Lucy
2010 Meek’s Cutoff
2016 Kobiecy świat / Certain Women
2019 Pierwsza krowa / First Cow