Braden King sięga po powieść Cartera Sickelsa, by ukazać górnicze miasteczko, dla którego czas nie był łaskawy. Podobnie jak dla Cole’a, chwytającego się jakiegokolwiek zajęcia. Choć lubi opiekować się starszymi, osamotnionymi ludźmi, to jego pomoc nie zawsze wynika tylko z dobrego serca – odkupując od nich leki, Cole stara się dyskretnie zarobić trochę pieniędzy. Mimo to szybko okazuje się, że wielu chętnie przejęłoby jego „biznes”. Także dlatego, że na coś lepszego raczej nie mają tu co liczyć. Z pomocą wybitnego operatora Declana Quinna, którego kamera towarzyszyła kiedyś Nicolasowi Cage’owi, gdy ten postanowił Zostawić Las Vegas, Braden King pokazuje nie tyle jednego mężczyznę, ile całą zdesperowaną społeczność. Wciąż tkwiącą w miejscu, które potrafi być niezwykle piękne, ale czasem przypomina najzwyklejsze piekło. Choć na noszonych tu bejsbolówkach szumnie deklaruje się miłość do Jezusa.
Urodzony w 1971 roku reżyser, fotograf i artysta wizualny. Współpracował z takimi muzykami jak Glen Hansard czy Sonic Youth, o Laurie Anderson opowiadał natomiast w dokumencie Homeland: The Story of the Lark. Jego pierwszy film pełnometrażowyTylko tu, z Peterem Coyote i Benem Fosterem w rolach głównych, nagrodzono na Sundance oraz w Berlinie, a towarzysząca mu instalacja Here [The Story Sleeps] trafiła do MoMa. Dramat Godzina zmierzchu, oparty na powieści Cartera Sickelsa, pokazywano w Rotterdamie.
2008 Dutch Harbor: Where the Sea Breaks Its Back
2009 Home Movie (short)
2011 Tylko tu / Here
2017 National Disintegrations (short)
2020 Godzina zmierzchu / The Evening Hour