Kino o narkotykach nigdy nie było tak uspokajające. Obłędne pejzaże wypełnia mgła... a może to gęsty dym palonej marihuany? Żyje tu Devi, srebrnowłosa hipiska (Krisha Fairchild znana z pamiętnej Krishy i Fal), która kontynuuje utopię z lat 70. i zatrudnia młodych ludzi na swojej farmie, m.in. Marę (Lily Gladstone z Kobiecego świata i First Cow). Koniec wolnościowego snu zostaje jednak przypieczętowany przez legalizację marihuany. Komuna pustoszeje, bo kapitalizm zagarnia zdobycze kontrkultury. Palenie przeradza się w bezduszny biznes. Wyciszony film w stylu Kelly Reichardt nakręcono na prawdziwych plantacjach, które przypominają raj: rzeki są tam czyste, a ludzie skąpani w świetle zachodzącego słońca. Mario Furloni i Kate McLean przekonująco ukazują trud integracji alternatywnych społeczności z wolnym rynkiem używek. To najbardziej osobisty film pary reżyserów, którzy zaczęli karierę od dokumentu Pot Country o złożonych relacjach ludzi palących marihuanę i hodowców żyjących z jej uprawy w północnej Kalifornii.
FF w Nevada City 2020 – najlepszy film; FF Sidewalk 2020 – Nagroda Jury za aktorstwo
Kate McLean jest reżyserką i producentką z San Francisco. Mario Furloni jest brazylijskim operatorem i reżyserem mieszkającym w Oakland. Oboje skończyli dziennikarstwo na Berkeley i zrealizowali film Pot Country o hodowli marihuany w Kalifornii. Kate produkuje dokumenty: We Are As Gods o ikonie kontrkultury Stewarcie Brandzie (SXSW 2020, HotDocs, SFFILM, CPH:DOX) czy True Conviction dla PBS, sfinansowany przez Sundance, festiwal Tribeca i fundację MacArthura. Mario był autorem zdjęć do takich dokumentów, jak After My Garden Grows (Sundance 2014) i The Return.
2011 Pot Country (short doc.)
2020 Freeland