Orson Welles w wywiadzie na temat Drugiej strony wiatru powiedział: Załóżmy, że podczas pracy okaże się, że moje rozmowy z aktorami o filmie są ciekawsze od kręcenia filmu. I to będzie film! Porozmawiamy sobie. Wprawdzie szybko porzucił ten pomysł (zaproszeni do projektu Chabrol, Mazursky, Jaglom i Hopper pojawiają się na ekranie tylko przez chwilę), ale znalazł on piękne rozwinięcie w wyprodukowanym przez Filipa Jana Rymszę dokumencie z materiału filmowego odrestaurowanego przez polską firmę Fixafilm. Bob Murawski zmontował go z wywiadu, który autor Obywatela Kane’a (1941) przeprowadził w 1970 roku z Dennisem Hopperem, będącym wówczas na fali dzięki Swobodnemu jeźdźcowi (1969) – debiutowi reżyserskiemu, który sprawił, że charyzmatyczny aktor stał się jednym z najważniejszych twórców Nowego Hollywood. Welles ozmawia z Hopperem m.in. o montażu, magii, religii, filmach Buñuela i Antonioniego. Najciekawsze są jednak momenty, w których przenikliwy reżyser zarzuca twórcy tak nonkonformistycznego filmu, że nie wypowiada się otwarcie na temat buntu i polityki. To właśnie ten wątek sprawia, że rozmowa sprzed pół wieku jest dziś bardzo aktualna.
Legenda światowej kinematografii. Osobowość niezwykle barwna i złożona. Autor Obywatela Kane’a wydaje się emblematycznym przykładem twórcy niespełnionego. Mimo ogromnego potencjału zrealizował stosunkowo niewielką liczbę filmów, co rzuca szersze światło na konflikt pomiędzy wybitnym artystą a przemysłem i komercyjnym charakterem kinematografii.
1941 Obywatel Kane / Citizen Kane
1946 Intruz / The Stranger
1947 Dama z Szanghaju / The Lady from Shanghai
1952 Otello
1958 Dotyk zła / Touch of Evil
1972 Druga strona wiatru / The Other Side of the Wind