90-letni Frederick Wiseman to autor-legenda, jeden z największych amerykańskich twórców dokumentu. Jego specjalnością stały się portrety instytucji publicznych oraz stojących za nimi ludzi. Do tego tematu mistrz direct cinema wraca także w czteroipółgodzinnym filmie, który światową premierę miał na tegorocznym festiwalu w Wenecji. Tym razem w centrum uwagi Wiseman stawia ratusz w rodzinnym Bostonie, gdzie aktualnym burmistrzem jest 53-letni demokrata, Martin Walsh – polityk zaangażowany w kwestie edukacji, społecznej równości, praw człowieka i imigrantów. Sam o sobie mówi, że stara się realizować projekt „demokracji w akcji” – tym bowiem jest dla niego służba publiczna. Podobna idea wydaje się przyświecać również innym pracownikom i współpracownikom bostońskiego ratusza, których działaniom na różnych poziomach przygląda się Wiseman. Kamera jego stałego operatora Johna Daveya rejestruje ich codzienność, ukazując drobiazgowo mechanizmy rządzące instytucją.
Legendarny amerykański reżyser, montażysta i producent filmowy, urodzony w 1930 roku. Pracował m.in. jako prawnik i wykładowca akademicki na Uniwersytecie Bostońskim. Jako reżyser zadebiutował w 1967 roku głośnym dokumentem Titicut Follies, rozgrywającym się w klinice psychiatrycznej. Od tego czasu zrealizował kilkadziesiąt filmów non-fiction, stając się jednym z najważniejszych głosów w amerykańskim i światowym dokumencie. Laureat Honorowego Złotego Lwa z 2014 roku i Honorowego Oscara za całokształt twórczości w 2017 roku.
1967 Titicut Follies (doc.)
1972 Essene (doc.)
1975 Welfare (doc.)
1986 Multi-Handicapped (doc.)
1989 Near Death (doc.)
1995 Ballet (doc.)
1999 Belfast Maine (doc.)
2002 The Last Letter (doc.)
2015 In Jackson Heights (doc.)
2018 Ex Libris: The New York Public Library (doc.)