Suzanne, imienniczka bohaterki filmu Za naszą miłość Maurice’a Pialata, którego plakat wisi w jej pokoju, jest szesnastolatkąmieszkającą w Paryżu. Wydaje się bardziej dojrzała od swoich rówieśników, nieco zagubiona i przede wszystkim znudzona licealnym życiem – nie pociąga jej ani plotkowanie z koleżankami, ani picie piwa na imprezach. Pewnego dnia poznaje starszego od siebie mężczyznę, który zaczyna ją fascynować i szybko staje się odskocznią od nastoletniego świata. Oboje bohaterów zdaje się wiele dzielić, ale niewątpliwie łączy jedno: rodzaj romantycznego ennui, poczucie nieobecności i egzystencjalnego zawieszenia. Szesnaście mgnień wiosny to niepozbawiona melancholii opowieść o pierwszej miłości, dojrzewaniu i nastoletnich niepokojach. Eleganckie kadry rozsadza jednocześnie smutek i młodzieńcza energia, którą wspaniale oddaje Suzanne Lindon – reżyserka i jednocześnie odtwórczyni głównej roli. Debiut 20-letniej autorki był prezentowany m.in. na festiwalach w Toronto i San Sebastián, gdzie spotkał się z gorącym przyjęciem.
Urodziła się w 2000 roku w aktorskiej rodzinie: jej matką jest Sandrine Kiberlain (Niewierni, Dziewięć długich miesięcy, Czarna rzeka), ojcem – Vincent Lindon, znany m.in. z Podłości Claire Denis, Miary człowieka Stéphane'a Brizé i Dziennika panny służącej Benoît Jacquota. Ukończyła jedną z najbardziej prestiżowych francuskich szkół, Lycée Henri-IV, i jeszcze jako licealistka wystąpiła u boku Chiary Mastroianni w krótkim metrażu Bonne Figure (2016), zrealizowanym przez matkę. Szesnaście mgnień wiosny jest jej debiutem reżyserskim, który zakwalifikował się do konkursu canneńskiego i był prezentowany na festiwalach w Atenach, Chicago, San Sebastián i Toronto.
2020 Szesnaście mgnień wiosny / Seize printemps / Spring Blossom