Rok po ataku terrorystycznym nacjonaliści wyrastają na faworytów wyborów parlamentarnych. Stojący na czele partii makiaweliczny populista Martin Nordahl zręcznie podsyca antyimigranckie nastroje, a ziarno nienawiści szybko wydaje plony w postaci aktów przemocy na tle rasistowskim. W tej dusznej atmosferze w dorosłość wchodzi Zakaria, 19-letni uchodźca z Iraku. Poczucie zagrożenia skłania go do zaangażowania się w ruch arabskich radykałów. W nowym środowisku poznaje tajemniczego Alego, który podejmuje walkę o duszę wrażliwego chłopaka. Reżyser Ulaa Salim – syn irackich imigrantów – w swoim pierwszym pełnometrażowym filmie donośnym głosem opowiada o rasizmie Duńczyków, a stolicę kraju odziera z mitu hygge. Jego Kopenhaga przypomina bowiem miasto z trylogii Pusher Nicolasa Windinga Refna – jest mroczna, klaustrofobiczna, jedynie gdzieniegdzie rozświetlona niepokojącym światłem neonów. Doskonale koresponduje z wewnętrznymi światami bohaterów filmu.
MFF RIviera 2019 – Nagroda Jury dla najlepszego filmu; MFF w Seattle 2019 – Nagroda Golden Space Needle dla najlepszego reżysera
Reżyser i scenarzysta. Absolwent duńskiej Państwowej Szkoły Filmowej, w której studiowali m.in. twórcy Dogmy 95. Jest synem imigrantów z Iraku i w swojej twórczości często odwołuje się do arabskich korzeni oraz kultury Bliskiego Wschodu. Wspólnie z przyjacielem ze szkolnej ławy, Danielem Mühlendorphem, założył firmę producencką Hyæne Film. Synowie Danii to pierwszy tytuł w jej katalogu, a zarazem pełnometrażowy debiut Salima. Film był pokazywany w konkursie głównym na ostatnim MFF w Rotterdamie.
2016 Vore fædres sønner / Our Fathers' Sons (short)
2017 Fædreland (short)
2019 Synowie Danii / Danmarks sønner / Sons of Denmark