Świadectwo, jak rodził się ruch kobiecy w świecie sztuki. Austriackie artystki w serii performatywnych wywiadów opowiadają, jak w latach 70. w Wiedniu wyglądała ich droga do równouprawnienia. Christiana Perschon tworzy przestrzeń do wymiany poglądów, konfrontuje siebie, współczesną feministkę, z relacjami pionierek ruchu. Pokazuje, jak wielką determinacją musiały wykazać się kobiety, by przebrnąć przez gąszcz patriarchalnych uprzedzeń i ekonomicznych niesprawiedliwości. Zdumiewającą wręcz, biorąc pod uwagę, że ich oponentami nie byli straszni mieszczanie, lecz inni artyści, galerzyści i krytycy, establishment postrzegający się jako progresywne środowisko. Kultura macho była wszechobecna, a paternalizm, z jakim traktowane były kobiety, wręcz upokarzający – powtarzają rozmówczynie. Dokument będący przestrogą, gdyż progresywne środowisko nie gwarantuje równouprawnienia, a także lekcją siostrzeństwa dla młodego pokolenia.
Diagonale 2019 – nagroda dla filmu dokumentalnego
Urodzona w 1978 roku austriacka artystka wizualna, reżyserka i kuratorka. Absolwentka Akademii Sztuk Pięknych w Wiedniu, pracowała dla telewizji ORF oraz Austriackiego Archiwum Audiowizualnego. Jej krótkie filmy były pokazywane i nagradzane na wielu międzynarodowych festiwalach, m.in. w Oberhausen, na Visions du Réel czy w Nyonie. Ona jest innym spojrzeniem to jej pełnometrażowy debiut.
2012 Bildrand (short)
2012 You're within, I'm without (short)
2014 Noema (short)
2016 Ghost Copy (short)
2016 Double 8 (short)
2018 Das bin nicht ich, das ist ein Bild von mir (short)