Kto się boi czerwieni, żółci i błękitu? Film o wcale niesymbolicznym "morderstwie" obrazu Barnetta Newmana, a w szerszym planie o wandalach w świecie sztuki. Dlaczego tak często sztuka współczesna wzbudza strach i agresję? Czy takie reakcje są wyrazem ludowej nienawiści wobec utożsamianych ze sztuką elit? Barbara Visser w swoim filmowym śledztwie bada różne hipotezy leżące u podstaw współczesnego ikonoklazmu. W 1986 roku XY rzucił się na płótno Newmana w Stedelijk Museum i nożykiem introligatorskim pociął je na wąskie paski. Był to jeden z najbrutalniejszych ataków na dzieło sztuki, a próby jego odrestaurowania skończyły się równie katastrofalnie. Visser, reżyserka i artystka, odwiedza scenę zbrodni i dekonstruuje kolejne odsłony dramatu, obnażając emocje, jakie sztuka wzbudza w odbiorcach, i mechanizmy rządzące artworldem.
Urodziła się w 1966 roku, studiowała fotografię i sztuki audiowizualne w Gerrit Rietveld Academie w Amsterdamie, Cooper Union w Nowym Jorku i Jan van Eyck Academie w Maastricht. Jest nagradzaną artystką, w swoich pracach przygląda się, jak historyczne narracje manifestują się w sztuce, nauce i dizajnie. Visser konfrontuje się z utartymi konwencjami reprezentacji, podważa schematy, narzuca nowe ujęcia, by wydobyć to, co ukryte pod warstwą tzw. normalności.
2008 Manual/1
2012 C.K. (short)
2015 The End of Sitting 1:1 (short)
2015 Manual/2 (short)
2017 Koniec ze strachem / The End of Fear