Hipnotyzująca symfonia podmiejska. Zgub się w sieci tuneli i pozwól prowadzić przez ciemność dźwiękom betonowych trzewi. Hiszpański reżyser, schodząc z kamerą do podziemi Madrytu, wciela się w rolę urban exploratora, ale nie interesuje go sama ekscytacja towarzysząca wchodzeniu do zamkniętych dla zwykłych ludzi miejsc. Nie o zastrzyk adrenaliny tu chodzi, ale o doświadczenie bliskie deprywacji sensorycznej i dziwnie kojące spojrzenie na to, co obce i ukryte. Z ujęć dusznych, klaustrofobicznych kanałów i przestrzeni rozświetlonych zimnym światłem Moreno tworzy niezwykłą odyseję industrialną, postludzki krajobraz rodem z kina postapokaliptycznego. W budowaniu doświadczenia alienacji i zagubienia równie ważną rolę co obraz odgrywa tu niezwykle dopracowany dźwięk. Ukryte miasto, tak jak wszystkie słynne symfonie miejskie z Berlinem Ruttmanna i Człowiekiem z kamerą Wiertowa na czele, zanurza widza w bogatym pejzażu muzycznym – kakofonii jednostajnych szumów, dudnienia, odgłosów ściekającej wody i niesprecyzowanego, mechanicznego łoskotu. Jednocześnie film Moreno jest hołdem dla tych, którzy pracują w tym nieprzystępnym środowisku, by ci na powierzchni nie musieli ciągle patrzeć pod nogi.
Urodzony w 1981 roku na Teneryfie hiszpański reżyser i montażysta. Ukończył studia filmowe w Madrycie. W 2010 roku zadebiutował w pełnym metrażu filmem Holidays, nagrodzony m.in. na festiwalu w Las Palmas. Jego kolejne produkcje pokazywane były m.in. na BAFICI w Buenos Aires, IDFA, Visions du Réel czy na festiwalu w San Sebastián.
2009 El extraño (doc. short)
2010 Holidays (doc.)
2013 La piedra
2021 Lovebirds (short)