W jaki sposób żyć we współczesnych czasach? Zgodnie z normami społecznymi i narzucanymi nam poglądami i zachowaniami? Czy też lepiej nie zważać na nikogo i na nic, zyskując dzięki temu wolność, ale jednocześnie skazując się na samotność? Na tego typu pytania w swoim najnowszym filmie próbuje odpowiedzieć Amar Kanwar, artysta wizualny i reżyser. Jego dzieło bardziej niż dokumentem jest instalacją wideo zbudowaną z długich, pozbawionych słów ujęć. Bohaterem tego eksperymentu jest sławny, lecz nieznany z imienia profesor matematyki, który bez wyraźnego powodu porzuca pracę i wyjeżdża w dzicz, by zamieszkać w opuszczonym wagonie kolejowym. Podobnie jak w swoich poprzednich obrazach Kanwar nie unika krytycznego spojrzenia na politykę. Wizje splatają się w jego filmie z rzeczywistością sportretowaną precyzyjnie przez znakomitego operatora Dilipa Varmę, a całość momentami nabiera mistycznego charakteru.
Urodził się w New Delhi w 1964 roku. Studiował tam historię w Ramjas College. Jego pierwsze filmy były pokazywane w przestrzeniach publicznych, wykorzystywane do różnych kampanii oraz wyświetlane na festiwalach w Indiach i na całym świecie. W swoich pracach porusza m.in. zagadnienia związane z prawami człowieka, tożsamością, płcią, fundamentalizmem religijnym oraz ekologią.
1992 The Leather Trilogy
1994 Earth as Witness (short)
2002 A Night of Prophecy
2003 To Remember (short)
2010 A Love Story
2011 The Scene of Crime