English

Bilety na pokazy stacjonarne już w sprzedaży

4/08/21
fot. Kaja Marchewka i Michał Mroczkowski
21. Nowe Horyzonty: jak oglądać filmy online? Pakiety i dostępy do filmów online już w sprzedaży

W przyszłym tygodniu Wrocław znów będzie oddychał kinem – wszystko za sprawą 21. odsłony Międzynarodowego Festiwalu Filmowego Nowe Horyzonty. W czwartek, 12 sierpnia, rozpoczną się pierwsze festiwalowe pokazy, a już dziś można kupić bilety na seanse stacjonarne i wydarzenia specjalne, które odbędą się w Kinie Nowe Horyzonty, Dolnośląskim Centrum Filmowym oraz Teatrze Muzycznym Capitol. Uwaga! Do 10 sierpnia włącznie zakup biletów jest możliwy tylko poprzez stronę nowehoryzonty.pl, stacjonarne kasy festiwalowe zostaną otwarte 11 sierpnia w Kinie Nowe Horyzonty, dzień później w Capitolu, a 13 sierpnia w DCF-ie.

Zobacz szczegółowe informacje na temat zakupu biletów

Jutro o godz. 12:00 rozpocznie się sprzedaż dostępów do filmów online.

Zobacz szczegóły związane z festiwalem online

Tegoroczna odsłona Nowych Horyzontów zostanie przeprowadzona w formule hybrydowej: między 12 a 22 sierpnia zapraszamy na pokazy stacjonarne, od 12 do 29 sierpnia – na seanse online.

Marcin Pieńkowski: TOP 8 filmów dostępnych tylko w kinach

W tegorocznym programie festiwalu znalazło się ponad 200 filmów z kilkudziesięciu krajów na świecie. Każdy z tytułów jest wyjątkowy, każdy oferuje inny zestaw doświadczeń i emocji. Jak odnaleźć się w tym nowohoryzontowym urodzaju? Przedstawiamy „złotą ósemkę”* dyrektora Nowych Horyzontów, Marcina Pieńkowskiego, który podpowiada, jakich filmowych pereł nie można przeoczyć na pokazach stacjonarnych. Jutro zaprezentujemy drugą część zestawienia, w którym znajdą się tytuły dostępne także online.

  1. Memoria – film-sen, film-odyseja ze wspaniałą Tildą Swinton; ukoronowanie długo wyczekiwanej retrospektywy Apichatponga Weerasethakula. Polecam również genialny krótki metraż tajskiego mistrza w filmie nowelowym Rok nieustającej burzy.
  2. Titane – szokująca Złota Palma dla radykalnego manifestu autorki pamiętnego Mięsa Julii Ducournau; kino mocne i odjechane, gatunkowe i autorskie, fizjologiczne i zmysłowe.
  3. Kolano Ahed – świdrujący w głowie krzyk wkurzenia izraelskiego reżysera Nadava Lapida (Synonimy). Tak się powinno kręcić współczesne kino polityczne!
  4. Drive My Car – Hamaguchi czyta Murakamiego. Nagroda za scenariusz w Cannes dla epickiego, wyrafinowanego, w duchu rivettowskiego kina drogi, w którym życie odbija się w sztuce – teatrze i literaturze. 
  5. Vortex – przeszywające kino o samotności i śmierci, skandalista Gaspar Noé przygląda się ostatnim dniom z życia starszego małżeństwa, używając podzielonego ekranu.
  6. Dzienniki ewoinpreis – cudowny w formie i rytmie, nieco rohmerowski, covidowy dziennik portugalskiego mistrza Miguela Gomesa.
  7. Censor – brytyjska szkoła współczesnego kina grozy znowu zachwyca. Błyskotliwy, stylowy horror i hołd złożony video nasties.
  8. Mała mama – po Portrecie kobiety w ogniu Sciamma wraca do tematu dzieciństwa; przepiękny wizualnie, jesienny, poetycki film o niewidzianych niciach łączących dzieci z ich rodzicami.

 

*Oczywiście zachęcamy, aby obejrzeć także pozostałe dwie setki filmów.


czytaj także
Branża Polish Days - partnerzy i wydarzenia towarzyszące 3/08/21
Program Znamy program 21. Międzynarodowego Festiwalu Filmowego Nowe Horyzonty 3/08/21
Polecamy Moda kocha kino 6/08/21
Branża No Problemo Music i Big Sync Music - warsztat o roli muzyki w filmie 6/08/21

Newsletter

OK