Osadzony w realiach zimnej wojny, pasjonujący czarny kryminał Ostrochovský’ego opowiada o zderzeniu wiary i ideologii oraz o potężnej sile manipulacji, po którą sięgają zarówno słudzy Boga, jak i słudzy systemu. W kinach od 5 marca.
✓ Elbląg → Światowid 8.04
✓ Gdańsk → Kino Kameralne Cafe od 5.03
✓ Gdańsk → Żak od 5.03
✓ Gdynia → GCF od 5.03
✓ Gliwice → Amok od 5.03
✓ Gorzów Wielkopolski → 60 krzeseł od 5.03
✓ Katowice → Światowid od 5.03
✓ Kielce → WDK 31.03
✓ Kołobrzeg → DKF Sztorm 24.03
✓ Konin → Oskard od 5.03
✓ Kraków → Kijów od 5.03
✓ Kraków → Kika od 5.03
✓ Kraków → Kino Pod Baranami od 5.03
✓ Lublin → CK Lublin 28.03
✓ Łódź → Bodo od 5.03
✓ Opole → Meduza od 12.03
✓ Poznań → Malta od 5.03
✓ Poznań → Muza od 5.03
✓ Poznań → Pałacowe od 5.03
✓ Rydułtowy → Rydułtowskie Centrum Kultury FENIKS 19-25.03
✓ Skierniewice → DKF Eroica 23.03
✓ Warszawa → Amondo od 5.03
✓ Warszawa → Elektronik od 5.03
✓ Warszawa → Muranów od 5.03
✓ Warszawa → Stacja Falenica od 5.03
✓ Warszawa → U-Jazdowski od 5.03
✓ Wągrowiec → DKF Piąty Element 19.04
✓ Wieluń → Kino-Teatr Syrena od 6.03
✓ Wrocław → DCF od 5.03
✓ Wrocław → Kino Nowe Horyzonty od 5.03
✓ Wrocław → OH Kino od 5.03
✓ Zakopane → Miejsce od 5.03
✓ Zielona Góra → Newa od 5.03
✓ Złocieniec → Kino Mewa 14.04
Ten wciągający niczym mistrzowska rozgrywka pokera wschodnioeuropejski noir skupia się na losach dwóch seminarzystów, chłopców z prowincji, którzy w mury klasztoru wchodzą z optymizmem i gorliwością. Nie zdając sobie sprawy, że wkraczają w świat spisków, zdrad i złamanych życiorysów, a ich przyjaźń poddana zostanie ostatecznej próbie.
Rozgrywająca się w latach 80. XX wieku w Czechosłowacji, opowieść eksploruje szarą strefę politycznych gier, cynizmu i kompromisów, obnażając mechanizmy rządzące totalitarnymi strukturami. Krytyka państwa idzie pod rękę z krytyką kościoła, jako autorytarnej instytucji, która w imię długiego trwania nie zawaha się poświęcić życia najsłabszych. Ostrochovský zrobił swój mocny, chwytający za gardło film także przeciwko starcom, przeciwko gerontokracji, przeciwko patriarchatowi.
Zachwycające czarno-białe zdjęcia, wschodnioeuropejskie konflikty pomiędzy wiarą w Boga i wiarą w komunizm, a także nazwisko współscenarzystki (Rebeca Lenkiewicz) każą szukać powinowactw pomiędzy Sługami, a Idą. Ivan Ostrochovský ma jednak własny, zdecydowany charakter pisma. Z Pawłem Pawlikowskim łączy go za to świadomość losu, jaki dziedziczymy wraz z naszą historią i niezwykły talent do przenoszenia na ekran pejzaży i aury wschodniej Europy.